logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۴۰۱۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه:

کمبود برق صنایع را به ورشکستگی می‌رساند

کمبود-برق-صنایع-را-به-ورشکستگی-می‌رساند
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی هشدار داد که کمبود برق می‌تواند صنایع را به آستانه ورشکستگی برساند و از مسئولان برق استان خواست تا برای افزایش سهمیه برق و کاهش میزان قطعی‌ها تلاش بیش‌تری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ منصور علیمردانی در افتتاح پروژه برق‌رسانی به روستای آرانج خرم‌دره هشدار داد که کمبود برق می‌تواند صنایع را به آستانه ورشکستگی برساند و از مسئولان برق استان خواست تا برای افزایش سهمیه برق و کاهش میزان قطعی‌ها تلاش بیش‌تری کنند.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه به ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اشاره کرد و گفت: این قانون تصریح می‌کند که به جز در شرایط جنگ، صنعت و کشاورزی باید آخرین بخش‌هایی باشند که برق آن‌ها قطع می‌شود. اما اولین بخشی که برق آن قطع شد کشاورزی و صنایع بود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قطعی برق آسیب‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

وی گفت: درآمد صنایع، ارزآوری صادرات غیرنفتی کاهش می‌یابد و مالیات ارزش افزوده‌ای که شرکت‌ها می‌دهند کاهش پیدا می‌کند، این موضوع بر توزیع بودجه در دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تأثیر منفی خواهد گذاشت و منابع مالی کم‌تری برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها فراهم می‌شود.

علیمردانی همچنین خواستار تسهیل در ورود بخش خصوصی به تولید برق از طریق احداث مزارع خورشیدی شد و گفت: اگر قرار است بخش خصوصی در تولید برق ورود کند، برق منطقه‌ای باید تسهیلاتی برای احداث مزارع خورشیدی فراهم کند، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را تسهیل کند، و مجوزها را ساده‌تر کند تا مردم بتوانند در تولید برق مشارکت کنند. به این ترتیب، در سال‌های آینده دیگر شاهد قطعی برق در صنعت و کشاورزی نخواهیم بود.

وی با اشاره به رای اعتماد خود به وزیر نیرو گفت: در رای اعتماد به وزیر نیرو نیز تأکید کردم که اگر مدیریت وزارت نیرو به همین شکل ادامه یابد، غیرقابل تحمل خواهد بود. ما کمبود برق را انکار نمی‌کنیم، اما سهمیه برق استان زنجان نسبت به استان‌های دیگر بسیار کم‌تر است.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر